úvodná stránka

 

 CENTRUM VOĽNÉHO ČASU V ŽIARI NAD HRONOM

KONCEPCIA CVČ   PLÁN ČINNOSTI   SPRÁVA O ČINNOSTI  ZVEREJŇOVANIE ZMLÚV A FAKTÚR

 

 

KONCEPCIA ROZVOJA CENTRA VOĽNÉHO ČASU

 

 

Predkladateľ: Mgr. Helena Gáfriková

Rok:  2009

  

Poslanie  centra voľného času

Legislatívny základ pre vytýčenie poslania centra voľného času poskytuje v súčasnosti jedine zákon NR SR č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý citujem:

„Centrum voľného času zabezpečuje podľa výchovného programu školského zariadenia výchovno-vzdelávaciu, záujmovú a rekreačnú činnosť detí, rodičov a iných osôb do veku 30 rokov v ich voľnom čase. Centrum voľného času usmerňuje rozvoj záujmov detí a ostatných zúčastnených osôb, utvára podmienky na rozvíjanie a zdokonaľovanie ich praktických zručností, podieľa sa na formovaní návykov užitočného využívania ich voľného času a zabezpečuje podľa potrieb súťaže detí základných škôl a stredných škôl.

 

Centrum voľného času môže poskytovať metodickú a odbornú pomoc v oblasti práce s deťmi v ich voľnom čase:

a) školám a školským zariadeniam,

b) občianskym združeniam vykonávajúcim činnosť zameranú na deti,

c) ďalším právnickým osobám alebo fyzickým osobám, ktoré o ňu požiadajú.

 

Centrum voľného času sa zriaďuje ako zariadenie s celoročnou prevádzkou. Centrum voľného času sa spravidla člení podľa záujmových oblastí na oddelenia a na záujmové útvary. Pre deti so zdravotným postihnutím alebo vývinovými poruchami môže zriaďovať záujmové útvary“.

 

 

1. Identifikácia Centra voľného času v Žiari nad Hronom

 

Centrum voľného času (ďalej CVČ) Ul. M.R. Štefánika č.17 v Žiari nad Hronom vzniklo v podobe samostatného právneho subjektu ako rozpočtová organizácia na základe zriaďovacej listiny k 1.4.2002.CVČ má 4 oddelenia (estetika a spoločenské vedy, prírodoveda a veda a technika, šport a rekreačná činnosť, práca s mládežou), ktoré zastrešujú  25  záujmových útvarov pravidelnej záujmovej činnosti. V súčasnosti v školskom roku 2008/2009 navštevuje CVČ 306 detí – členov záujmových útvarov. Príležitostnej záujmovej činnosti sú deti i verejnosť o veľa viac naklonení, preto pri hodnotení  ostatného školského roku, štatistický údaj týkajúci sa účasti na  príležitostných aktivitách CVČ bol 14 009 účastníkov. Prevádzka CVČ je spravidla popoludní, ale v prípade potreby  organizačného zabezpečenia postupových súťaží a iných podujatí  je prevádzka aj v dopoludňajších hodinách. Vyučovacím jazykom je jazyk slovenský.

 

 

2. Personálne zabezpečenie

 

V CVČ  pracuje 6 zamestnancov, z toho 4 pedagogickí (1 na MD) a 2 nepedagogickí. Všetky vychovávateľky sú kvalifikované, dve majú ukončené vysokoškolské magisterské štúdium, jedna študuje druhý ročník bakalárskeho štúdia v odbore špeciálna pedagogika.

Dôležitú hospodársko-ekonomickú oblasť zabezpečujú 2 zamestnankyne.

 

 

3. Koncepčný zámer Centra voľného času

Kvalita a úroveň činnosti CVČ je mierou dokonalosti a spokojnosti detí i rodičov. Preto je dôležité rešpektovať požiadavky a očakávania záujemcov  – detí, rodičov, verejnosti... Z toho hľadiska je možné kvalitu CVČ  neustále zvyšovať bez ohľadu na jej aktuálnu úroveň. 

 

Rozčlenenie koncepcie:

·  Koncepcia organizačnej štruktúry CVČ

·  Koncepcia výchovno-vzdelávacieho procesu CVČ

·  Koncepcia materiálno-technického zabezpečenia

 

Vzhľadom na doterajšie dosiahnuté výsledky v činnosti CVČ je významnou úlohou CVČ  plánovanými aktivitami  prispievať:

·  k utváraniu charakterových vlastností, hodnotovej orientácie a zdravého spôsobu života mladého človeka

·  ku kvalitnej profesionálnej príprave detí a mládeže

·  k rozvoju záujmov, schopností, tvorivosti a nadania mladých ľudí

·  k produktívnemu využívaniu voľného času, k vytváraniu podmienok pre aktívny oddych detí a mládeže, regeneráciu duševných a fyzických síl, rekreáciu, ale aj pre  ich sebavzdelávanie sebavýchovu.

 

VÝCHOVNÝ CIEĽ CVČ

Záujmovou činnosťou realizovať výchovno-vzdelávací proces  v CVČ ako formu prirodzenej prevencie pred negatívnymi sociálno-patologickými vplyvmi súčasného sveta v živote detí a mládeže. 

 

STRATEGICKÉ CIELE CVČ

1) Do septembra  2014 vytvoriť a zabezpečiť   podmienky pre realizáciu a naplnenie obsahu školského výchovného programu CVČ.     

2) Z hľadiska dlhodobého pôsobenia CVČ  zabezpečiť výchovno-vzdelávacie proces podľa dopytu detí a mládeže po činnosti v akejkoľvek forme pomocou preferovaných aktivít za účelom kvalitatívneho zviditeľnenia CVČ.

 

Čiastkové ciele na obdobie 2009 - 2014:

  • ·  využívať inovatívne formy neformálneho vzdelávania pri práci s deťmi a mládežou

  • ·  vytvárať priestorové a motivačné zdroje v spolupráci s ďalšími školskými a kultúrnymi inštitúciami v meste Žiar nad Hronom

  • ·  získať z radov rodičov dobrovoľných  vedúcich záujmových útvarov

  • ·  vytvárať v spolupráci s OZ ICM podmienky pre  informačno-poradenské služby mládeži a verejnosti mesta Žiar nad Hronom

  • ·  organizovaním rôznych rekreačných a turistických činností umožniť občanom mesta a ich deťom napĺňať ich voľný čas

  • ·  rozvíjať možnosti verejnej prezentácie pre jednotlivcov a kolektívy ZUČ, športu prostredníctvom rôznych súťaží, prehliadok, výstav

  • ·  v súlade s Národným programom podpory zdravia organizovať podujatia v rámci prevencie sociálno-patologických javov (drogové závislosti, kriminalita a iné negatívne spoločenské javy) hlavne v oblasti primárnej prevencie

  • ·  realizovať vzdelávacie aktivity v rámci projektu „Zdravý úsmev“

  • ·  realizovať vzdelávacie aktivity v rámci projektu „ProTech“

  • ·  zvyšovať starostlivosť o talentované a nadané deti a mládež prostredníctvom organizovania postupových súťaží v rámci okresu v oblasti športu, ZUČ i prírodných vied

  • ·  podporovať a vytvárať podmienky na zvyšovanie odbornej kvalifikácie zamestnancov CVČ prostredníctvom školení a kurzov 

 

Centrum predpokladá rozvinutie svojich aktivít tak, aby sa stalo:

·  centrom organizovania a zabezpečovania výchovno-vzdelávacej, záujmovej, rekreačnej a športovej činnosti

·  zariadením, ktoré v spolupráci s orgánmi štátnej správy, samosprávy, ďalšími štátnymi aj neštátnymi inštitúciami bude vytvárať podmienky pre aktivity detí a mládeže                                                                    

·  inštitúciou zhromažďujúcou základné informácie z oblastí voľného času, primárnej prevencie závislostí, spolupráce, vzdelávania a vytvárajúcou informačnú databázu pre deti a mládež, občianske združenia a pod.  

 

Konkrétne formy realizácie  čiastkových cieľov 

·  vytvárať kvalitné podmienky pre voľno-časové aktivity dosiahnutím dostatočnej  participácie ZŠ, SŠ a všetkých výchovných, kultúrnych inštitúcií, ako aj organizácií tretieho sektora v rámci mesta Žiar nad Hronom, hlavne  spoluúčasťou na rôznych typoch projektov

·  využiť možnosť spestrenia rekreačnej a turistickej činnosti pre verejnosť bez vekového obmedzenia  prostredníctvom projektov

·  rozvíjať spoluprácu s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Policajným zborom SR, Mestskou políciou, Zborom požiarnej ochrany, Slovenským červeným krížom, Pohronským osvetovým strediskom, Mestským  kultúrnym centrom

·  venovať sa projektom - mládežnícke výmeny  a dobrovoľníctvo ( hosťovaním i vysielaním)

·  skvalitniť vybavenie a  podmienky  inštalácie PC - v PC učebni, aj pre  zamestnancov

·  vytvoriť podmienky pre činnosť s nezamestnanou mládežou - klubové stretnutia

·  v súlade s Národným programom zdravia organizovať podujatia v rámci prevencie sociálno-patologických javov spoločnosti ( drogové závislosti, kriminalita, a iné negatívne spoločenské javy)

·  vytvárať priestor pre jednotlivcov a prezentáciu ich schopností, ale aj pre kolektívy ZUČ i športu (súťaže, prehliadky a pod.)

·  zvyšovať odbornú úroveň pedagogických pracovníkov CVČ prostredníctvom ďalšieho vzdelávania (školení, kurzov )

·  rozšíriť a skvalitniť vydávanie edičných titulov CVČ

·  vytvárať lákavé formy prázdninovej a rekreačnej činnosti

·  prostredníctvom projektov získať finančné prostriedky na zakúpenie ďalšieho 

trenažéra pre halové veslovanie

·  zamerať sa na mediálnu prezentáciu činnosti CVČ, vytvoriť vhodnú formu  komunikácie s verejnosťou - možnosť ponuky

 

Cieľové skupiny realizácie určených cieľov:

Najširšou cieľovou skupinou pri súčasnej činnosti CVČ v Žiari nad Hronom sú žiaci ZŠ a to väčšinou žiaci I. stupňa ZŠ, v rámci pravidelnej záujmovej činnosti. Podľa stanovených cieľov je potrebné zamerať činnosť CVČ na širokospektrálny záber detí, mládeže a priaznivcov aktivít pre voľný čas. Veková horná hranica detí, resp. mládeže je stanovená na dosiahnutie veku 30 rokov. Dôležitou cieľovou skupinou sú rodičia, resp. rodinní príslušníci detí a mládeže. Jednou z možností je vytvoriť priestor na získanie dobrých spolupracovníkov, lektorov, vedúcich krúžkov, či klubov a to organizovaním rôznych vzdelávacích foriem.

  

Nutnosťou je vytvoriť priestor pre:

·  nezamestnanú mládež

·  deti a mládež zo sociálne znevýhodneného a málopodnetného prostredia

·  minoritné skupiny mladých

·  nadané deti

·  deti so zdravotným postihnutím

·  rodičov detí a mládeže, rodinných príslušníkov (vytváranie trvalých základov pre rozvoj osobnosti dieťaťa, formou spolupodieľania na aktívnom využívaní voľného času - tzv. rodinné prostredie)

·  prehodnotenie mesačných účastníckych poplatkov v CVČ  v spolupráci so zriaďovateľom CVČ

 

 

4. Koncepcia organizačnej štruktúry CVČ   (ľudské zdroje)

 

Pedagogický útvar    

- úsek riadenia CVČ

- úsek estetiky a spoločenských vied

- úsek športu a rekreačnej činnosti

- úsek prírodovedy, vedy a techniky

- úsek projektovej tvorby, služieb ,propagácie a edičnej činnosti, dobrovoľníctva a vzdelávania(administratívna alebo pedagogická sila)

 

Hospodársko - prevádzkový útvar

- úsek administratívno-ekonomický

- úsek prevádzky

Predpokladaný počet zamestnancov – 7 osôb. Prvoradé je, aby všetci zamestnanci (pedagogickí aj nepedagogickí) v záujme cieľov CVČ a vlastného pracovného sebauspokojenia, sebarealizácie, dosahovali vyššie výkony.

 

Ciele v oblasti zabezpečenia kvality výkonov  zamestnancov CVČ:

 

·  Napĺňať školský výchovný program - základný dokument CVČ                                                          

·  Využívať metodické služby, ktoré poskytujú metodické centrá, IUVENTA, SAŠŠ, zamerané na sprostredkovanie aktuálnych pedagogicko-psychologických a odborno-metodických informácií

·  Rozvíjať právne vedomie pedagogických zamestnancov v oblasti platnej legislatívy pre  školské zariadenia (všeobecne záväzné právne predpisy, rezortné predpisy, metodické usmernenia a koncepcie)

·  Vzájomne si odovzdávať poznatky na interných pracovných stretnutiach

·  Získavať kompetencie na využívanie informačných a komunikačných technológií

·  Zúčastňovať sa na vzdelávacích aktivitách a seminároch, na poradách a konferenciách, pedagogických tvorivostí

·  Podporovať pedagogických zamestnancov  v kariérnom raste

 

 

5. Koncepcia výchovno–vzdelávacieho procesu v CVČ

                                 

Základom celého výchovno-vzdelávacieho procesu v CVČ je pravidelná a príležitostná činnosť. Doterajšie skúsenosti Centra voľného času v Žiari nad Hronom potvrdili skutočnosť, že pri pravidelnej záujmovej činnosti, ktorá vyžaduje časovú pravidelnosť, žiaci často menia svoj neustálený smer záujmu a v priebehu školského roka striedajú členstvo vo viacerých záujmových útvaroch. Tým sa narúša systém výchovného pôsobenia, či usmerňovania a dôsledkom toho pri zníženom počte  záujemcov záujmový útvar  môže ukončiť činnosť.

Naopak organizačná forma príležitostnej záujmovej činnosti sa z roka na rok stáva obľúbenejšou. Hlavne pri aktivitách, ktoré nesú v sebe inovačné a aktivizujúce prvky.

 

 

Záujmová činnosť

 

·  pravidelná činnosť – v záujmových útvaroch, kluboch, kurzoch, súboroch

·  príležitostná činnosť formou jednorázových alebo pravidelne sa opakujúcich podujatí, jednodňových i viacdňových, dlhodobých podujatí (súťaže, prednášky, exkurzie, školenia, krátkodobé kurzy, kultúrne a športové podujatia, zájazdy, výstavy, koncerty, sústredenia, vzdelávacie podujatia a ďalšie)

·  individuálna práca – najmä vo vzťahu k talentovaným deťom a mládeži – špeciálne záujmové útvary, špeciálne činnosti, odborné poradenstvo, expedície

·  krátkodobé záujmové útvary pre deti a mládež s neustálenými záujmami

·  prázdninové činnosti – formou stálych, putovných, víkendových táborov a odborných sústredení ako vyvrcholenia činností záujmových útvarov, ďalej formou zájazdov, rekreačných a prímestských táborov pre ostatné deti   a    mládež

·  práce s postihnutými deťmi a mládežou

·  práce s problémovou mládežou a práce s deťmi a mládežou zo sociálne znevýhodneného a rodinne zanedbaného prostredia

·  práce rodičov s deťmi

·  práce s rodičmi a ďalšími záujemcami

·  spontánnej činnosti – formou priebežnej ponuky záujmového, rekreačného a relaxačného charakteru i na základe osobného záujmu účastníkov, ako sú prevádzka herne, klubovne, knižnice a študovne, voľné využívanie dielní, počítačových učební

·  organizovania a účasti na prehliadkach a súťažiach vyhlasovaných alebo odporúčaných ministerstvom. Odborných sústredení jednotlivcov a kolektívov na základe výsledkov súťaží a poverenia zriaďovateľa

·  pedagogického dozoru a organizačnej práce pri podujatiach CVČ, vyplývajúcich z výchovno – vzdelávacej  a rekreačnej činnosti

 

Konkrétne formy  záujmovej činnosti pre najbližšie obdobie:

 

1. Pravidelná činnosť

·  personálne obsadenie interní a externí vedúci  záujmových útvarov (ďalej len ZÚ)

·  delená podľa úsekov pedagogického útvaru

·  pre každý školský rok navrhované nové zloženie podľa záujmu detí

 

 

 

Pre školský rok 2009/2010:

 

úsek estetiky a spoločenských vied                       úsek prírodovedy, vedy a techniky

Moderný tanec – 2 útvary                                           Plastikový modelár

Tanečná pre MŠ – 2 útvary                                         Rybársky krúžok

Malý výtvarník                                                           Kynologický krúžok

                                                                                Internet klub

úsek športu a rekreačnej činnosti

Gymnastika

Karate

Tenis

Stolný tenis

Mažoretky

Rekreačné plávanie – 2 útvary

Klub halového veslovania

Lukostreľba

 

 

2. Príležitostná  činnosť

·  okresné kolá postupových predmetových olympiád

·  súťaže záujmovo-umeleckej činnosti (Rozprávkové vretienko, Hviezdoslavov  Kubín)

·  organizovanie športových podujatí (aerobik) pre MŠ, ZŠ a ŠKD, SŠ – organizované  pre  deti a mládež v meste Žiar nad Hronom

·  športové postupové súťaže – okresné, regionálne, krajské súťaže pre žiakov ZŠ a študentov SŠ podľa POP

·  súťaže v pôsobnosti mesta Žiar nad Hronom, aj  v spolupráci s MŠK

·  podujatia k ročným obdobiam a podujatia organizované pri rôznych príležitostiach : Deň otvorených dverí – začiatok  krúžkovej činnosti,   Biela pastelka – sviatok nevidiacich, október  Mesiac úcty k starším – Najkrajší   zážitok s mojou  starkou, starkým (autorská literárna  súťaž), december – Čaro Vianoc (tvorivé  dielne), marec – Mesiac knihy, Veľkonočné  variácie(tvorivé dielne), apríl – Deň zeme,  Mesiac lesov,  máj –  Deň matiek, jún – MDD,  Deň otcov, ukončenie  krúžkovej činnosti  a iné

·  prírodovedná súťaž Prírodovedko – určená pre žiakov 4. ročníkov ZŠ

·  zábavno – súťažné popoludnia (zamerané na súťaže detí z jednotlivých škôl  v rôznych  druhoch hlavolamov, krížoviek, sudoku, scrabble, osemsmerovky a iné)

·  aktivity a podujatia v rámci projektu Protech – Poznaj svoje možnosti, odborné exkurzie, Prehliadka technickej tvorivosti Mladý technik

 

Je nutné vyzdvihnúť dôležitosť príležitostnej záujmovej činnosti, pokiaľ ju vnímame z hľadiska potrieb detí a mládeže, ale z hľadiska ekonomického chápania nie je štatisticky zahrňovaná do normatívov na žiaka (podkladom pre výpočet finančného rozpočtu v rámci normatívov je len štatistický výkaz o počte žiakov v záujmových útvaroch pravidelnej záujmovej činnosti).

Pri tomto konštatovaní je prínosom pre rodiny s deťmi v meste,  pozitívny postoj zriaďovateľa CVČ – Mesto Žiar nad Hronom, ktorému záleží na podmienkach  vytváraných pre trávenie voľného času detí v meste Žiar nad Hronom a preto každoročne akceptuje náklady na činnosť CVČ podľa nutných potrieb a samozrejme podľa samotných možností mesta.

Centrum voľného času sa preto snaží zodpovedne pristupovať práve k voľbe organizačných foriem pri svojej činnosti. Vo svojej koncepcii na ďalšie obdobie piatich rokov navrhujem vytvárať postupne kvalifikačné, priestorové a materiálne podmienky v týchto smeroch príležitostnej oblasti:

a)  aktívne pracovné kluby pre skupinu záujemcov zdravotne hendikepovaných  (bezbariérový  prístup, kvalifikáciu z oblasti špeciálnej pedagogiky, poskytnutie podmienok pre sebarealizáciu danej skupiny v rámci mesta Žiar nad Hronom)

b)  tvorivé pracovné dielne s rozvrhovým  prístupom ( možnosti pre nezamestnanú mládež, verejnosť, ale aj MŠ a ZŠ, s príslušným vybavením pracovného náradia i materiálu)

c)  tréningové prostredie pre deti i dospelých, verejnosť ( v súvislosti so zabezpečením 2 trenažérov halového veslovania, ktoré je ekonomicky nenáročné a môže vyriešiť dočasné ekonomické opatrenia v rámci športu v meste,  nielen v zimnom, ale aj v letnom období pre  žiakov i pedagógov i členov šport. oddielov, nakoľko daný trenažér plne podporuje komplexný rozvoj fyzickej zdatnosti )

 

Rekreačná - prázdninová činnosť:

·  miestne tábory počas jarných, zimných a letných prázdnin v priestoroch CVČ

·  pobytové tábory v rámci Slovenska

·  zahraničné pobyty podľa záujmu

·  krátkodobé podujatia - odborné sústredenia v rôznych  záujmových oblastiach

·  Univerzita protechnických zručností – počas jarných a letných prázdnin v rámci projektu Protech

 

V činnosti CVČ je neodmysliteľnou súčasťou priestor na pokračovanie v rozvoji a zdokonaľovaní projektov Zdravý úsmev, Policajt môj kamarát, Počítače pre školy, ProTech a zároveň sa zamerať na nové výzvy.

 

 

6. Koncepcia materiálno –technického zabezpečenia

                     

Materiálno – technické podmienky v CVČ vyhovujú potrebám výchovno – vzdelávacieho procesu, ale snaha je ich neustále zlepšovať nákupom nových učebných pomôcok, didaktických hier, výtvarného a technického materiálu, ako aj aktualizáciou knižnice. Postupne zabezpečovať  výmenu  starých, opotrebovaných kobercov. Zvyšovať vybavenosť výpočtovou a rozmnožovacou technikou, ktorá je v našej organizačnej práci nevyhnutnosťou.  Pre vzdelávacie aktivity so žiakmi je často využívaný dataprojektor.

V rámci projektu Otvorená škola sa nám podarilo zabezpečiť kvalitný športový materiál. Ďalšie ciele pri úprave interiéru:

·  Zabezpečiť dostatok didaktických pomôcok a materiálu na kvalitné plnenie úloh VVP.

·  Pokračovať s výmenou  interného vybavenia klubovní účelovým nábytkom (pre knižnicu, pre uloženie spoločenských hier, pre TV a video techniku, skrine pre archív)

·  Postupná výmena výpočtovej techniky u ekonómky aj na pedagogickom úseku.

·  Zakúpenie detského nafúkovadlá pre účely organizovania detských podujatí v meste, hlavne pre MŠ a I. stupeň ZŠ.

·  Zabezpečenie trenažérov halového veslovania (prostredníctvom projektov a vlastných príjmov)

·  Zabezpečenie schodolezu, resp. iného riešenia prístupu do priestorov CVČ pre imobilných (prostredníctvom projektov a vlastných príjmov)

Samozrejme realizácia týchto zmien si vyžaduje veľa finančných prostriedkov a aj dlhší časový horizont.            

 

 

7.  Formy prezentácie činnosti CVČ

 

·   organizovanie Dní otvorených dverí - propagácia záujmových útvarov

·   propagovať aktuálnu činnosť pomocou  rôznych verejných podujatí, reagovať na celospoločenské ciele, napríklad Svetové dni, Vyhlásenia a venovania roku niektorej oblasti života, podujatia vyhlásené medzinárodnými organizáciami

·   edičná činnosť a vytváranie ponúk pre cieľové skupiny o činnosti CVČ

·   propagačno - výtvarnou činnosťou kvalitne prezentovať CVČ

·   zabezpečiť fotodokumentáciu všetkých podujatí CVČ

·   využiť všetky dostupné formy propagácie (ATV, My Žiara, Hutník, školské časopisy, mestský rozhlas a iné)

·   pravidelné zverejňovanie termínov vlastných podujatí, ale aj úspechov CVČ

·   propagovanie práce jednotlivcov aj kolektívov - úspechy súťaží

·   publikovanie a vydávanie edičných titulov (prevencia drogových závislostí, zdravý štýl života a pod.)

·   vydávanie listov - informácií pre ZŠ, SŠ

 

Edičná činnosť:

1. Prezentačný bulletin - Centrum voľného času M .R. Štefánika 17, Žiar nad Hronom v každom školskom roku s ponukou záujmových útvarov pre MŠ, ZŠ, SŠ

–   venovaný propagácii a náboru detí do záujmových útvarov ponúkaných CVČ.

2.  Receptár Maškrtníčka  

  prehľad receptov, ktoré si deti v krúžku prakticky vyskúšali.

3.  Plagáty a propagačné letáky na všetky podujatia CVČ

4.  Mesačné plány

pravidelne zverejňované na verejných priestranstvách mesta, školských i kultúrnych inštitúciách, webovej stránke CVČ

5.   Mám svojich starkých veľmi rád

–  Zborník vlastnej tvorby žiakov zapojených do literárno – výtvarnej súťaže „Mám svojich starkých veľmi rád.“

     

CVČ svoju činnosť pravidelne prezentuje na stránkach Mestských novín, aj prostredníctvom  televízie ATV ( infotext a priame reportáže z rôznych aktivít a podujatí).

 

 

8.  Spolupráca s inými inštitúciami

Spoluprácu je potrebné budovať na dobrých vzájomných vzťahoch. Jej kvalita sa prejaví pri spoločnom organizovaní jednotlivých podujatí. Prejavuje sa v zložke organizačnej, menej výrazná je v oblasti finančnej.

 

Čiastkové zámery spolupráce:

  • udržiavať a rozvíjať spoluprácu so školami, školskými, kultúrnymi inštitúciami na území mesta Žiar nad Hronom, ale i okresu, či regiónu

  • budovať nové vzťahy s nadáciami, občianskymi združeniami a inými subjektmi, ktoré sa podieľajú na voľno-časových aktivitách pre deti a mládež

  • skvalitniť spoluprácu so zriaďovateľom CVČ, pobočkou ÚPSVaR v Žiari nad Hronom, CPPPaP , pobočkou RÚVZ v Žiari nad Hronom, SČK, Mestskou políciou, OO PZ v Žiari nad Hronom, Športovým klubom a ostatnými inštitúciami v meste i regióne

  • naďalej podporovať spoluprácu so SAŠŠ, krajským CVČ Junior v Banskej Bystrici a IUVENTOU

  • nadviazať spoluprácu s jednotlivými podnikmi a firmami pôsobiacimi na území mesta i okolia, za účelom realizácie spoločných projektov.

 

9. Záver

Centrum voľného času v Žiari nad Hronom má  neľahkú úlohu. Presadiť sa v konkurencii jednotlivých škôl, ktoré sa snažia svoju pôsobnosť rozšíriť aj na voľno-časové aktivity a krúžky za účelom získania a využitia finančných prostriedkov za vzdelávacie poukazy. Aj napriek tomu sa bude centrum snažiť aktívnou činnosťou preukázať svoju opodstatnenosť, svoje poslanie a miesto pri skvalitňovaní života mladých ľudí v meste Žiar nad Hronom. Samotná existencia Centra voľného času v Žiari nad Hronom  a jeho každodenné pôsobenie v meste je prirodzenou prevenciou pred negatívnymi sociálno-patologickými vplyvmi súčasného života. Predložená koncepcia môže byť jedným zo základných pilierov pri skvalitňovaní manažérskej práce v CVČ , na propagáciu výsledkov vlastnej činnosti, na skvalitnenie a rozšírenie spolupráce s ostatnými inštitúciami v meste.

 

 

 

aktualizované: 20.09.2012

 

KONCEPCIA CVČ   PLÁN ČINNOSTI   SPRÁVA O ČINNOSTI  ZVEREJŇOVANIE ZMLÚV A FAKTÚR

CVČ Žiar nad Hronom

(c) 2011